Jan de Rijk Logistics viert dit jaar zijn gouden jubileum
That’s how: 50 jaar Jan de Rijk Logistics
Geschreven door: Arjan Velthoven Bron: TTM Magazine voor eigen en beroepsvervoer
Jan de Rijk Logistics viert dit jaar zijn gouden jubileum. Het bedrijf werd 50 jaar geleden opgericht door Jan en Jacqueline de Rijk in Hoeven, Brabant. Sindsdien is het kleine transportbedrijf uitgegroeid tot een volwaardige logistiek dienstverlener die klanten op vele manieren bedient.
Jan de Rijk Logistics is marktleider in de luchtvracht en aerospace en een toonaangevende speler in de internationale transportmarkt. Ook in de Benelux staan we ons mannetje met activiteiten in de detailhandel, de gezondheidszorg en de automotive industrie. Met warehouses op verschillende locaties in Nederland bieden we onze klanten veel mogelijkheden op het gebied van contract logistiek. Met twee eigen treinen per dag tussen Nederland en Italië zorgen we voor snelle, naadloze intermodale verbindingen tussen de Benelux en Italië. Dat maakt dat er nu een onderneming staat waar management en medewerkers enorm trots op zijn.
“We prijzen ons gelukkig met onze geweldige klanten. Door de tijd zijn we samen opgetrokken langs de vele logistieke veranderingen. We danken ze dan ook voor hun loyaliteit, support en constructieve samenwerking! Deze decennialange periode is alleen maar mogelijk gemaakt door de tomeloze inzet en enthousiasme van onze medewerkers. In weer en wind op de weg en onderweg, in onze magazijnen en werkplaatsen en op onze kantoren, het is dankzij hun dat we iedere dag aan de eisen van de klant kunnen voldoen. Zij maken dat we na 50 jaar nog steeds het hechte familiebedrijf zijn dat met beide benen op de grond aanpakt en onderneemt”, aldus het bedrijf in een verklaring.
“Er is geen tijd om achterom te kijken, maar juist een moment om vooruit te kijken en in te spelen op de vragen van morgen. Ook om eens goed naar onszelf te kijken. Wat kenmerkt ons als bedrijf en is dat nog relevant voor de toekomst? We zijn altijd een no-nonsense familiebedrijf geweest met een sterke ondernemerszin en houden van aanpakken. Door de jaren heen hebben we succesvol snel en flexibel kunnen inspelen op de wensen van onze klanten. In de huidige rumoerige tijden met steeds snellere ontwikkelingen worden deze eigenschappen alleen maar belangrijker. Klanten vragen een oplossing, wij horen ze en bieden deze oplossing. Snel, betrouwbaar en flexibel. Niet alleen in de welbekende luchtvracht, maar juist ook in de Retail, Automotive en Healthcare markten. Wij realiseren dat met contract logistics, transport, distributie en intermodale oplossingen”, aldus Jan de Rijk Logistics.
Met ‘That’s how’ heeft het bedrijf nu een nieuwe slogan. “Een statement waar wij volledig achter staan, ook in de komende 50 jaar! Met beide benen in de logistiek én in de actualiteit; of u nu zoekt naar een oplossing voor contract logistiek tijdens Brexit, vaccindistributie bij een pandemie, verduurzaming van distributie in de binnensteden, of volledig digitale vrachtafwikkeling. Wij kunnen u helpen.”